La nova oficina, situada al carrer El Cura nº2, se suma a la xarxa de sucursals del Mont de Pietat que la Fundació Bancaixa té a Alacant, Castelló, Múrcia i València.

La Fundació Bancaixa obri una nova una oficina del seu Mont de Pietat a Albacete, des de la qual prestarà el seu servei de crèdits immediats i accessibles. Amb aquesta obertura, la Fundació Bancaixa implanta a Albacete un servei d’inclusió financera inexistent fins ara a la província.

La nova oficina del Mont de Pietat de la Fundació Bancaixa, situada al carrer El Cura nº2, permetrà als veïns de la ciutat i de la província accedir a crèdits immediats amb l’aportació de joies com a única garantia, sense cap altre aval exigit, i amb una operativa ràpida, segura i competitiva.

El Mont de Pietat de la Fundació Bancaixa presta el seu servei de crèdits personals amb l’empenyorament de joies des de fa més de 140 anys. Encara que tradicionalment s’ha dirigit a persones amb barreres econòmiques o socials al finançament estàndard existent en el mercat, actualment s’ha consolidat també com una via més de finançament alternatiu per la seua immediatesa i el seu cost competitiu. En els últims anys el perfil dels seus clients s’ha diversificat. Als particulars que accedeixen a aquests préstecs per atendre les seues despeses personals, s’han sumat autònoms i petits empresaris que troben en el Mont de Pietat una opció per la gestió de pagaments immediats en els seus negocis.

Operativa àgil i segura

Qualsevol persona pot accedir a aquest tipus de crèdit personal. L’aportació d’una joia com a penyora és l’únic requisit d’accés al finançament del Mont de Pietat. El client rep una valoració de la peça en funció del preu de l’or, brillants o un altre material que incorpore.

La taxació es realitza per part d’un equip de professionals gemmòlegs i taxadors, i amb la utilització de balances certificades per la Unió Europea i homologades per organismes reconeguts. A continuació, es lliura a client de forma immediata fins a un màxim del 60% de la valoració. La durada de l’operació és anual, però es poden demanar renovacions successives.

En cas de no tornar el crèdit ni renovar-lo, a partir dels 35 dies posteriors a l’venciment les joies dipositades en garantia es duen a subhasta pública. El titular de l’operació, encara que ja s’haja iniciat el procés, pot cancel·lar i rescatar les joies fins al mateix dia de la subhasta. Si finalment es subhasten les joies, un cop deduït el crèdit, el romanent sobrant que pot generar-se queda a disposició de client.

L’import mitjà de les operacions formalitzades puja a 800 euros, i l’import mínim de 100 euros. Encara que tradicionalment el client majoritari ha estat dona, en els últims anys la diversificació d’usuaris ha suposat que el 30% dels clients del Mont siguen ja homes.

La nova oficina a Albacete se suma a les quatre ja existents del Mont de Pietat de la Fundació Bancaixa a València, Castelló, Alacant i Múrcia. Amb una cartera aproximada de 12.000 clients, el Mont de Pietat gestiona al voltant de 25.000 operacions.

En paral·lel a la seua pròpia funció social permetent combatre l’exclusió financera amb la seua activitat creditícia, el Mont de Pietat compleix també un paper de responsabilitat social a través de la Fundació Bancaixa. Els ingressos generats pel Mont de Pietat reverteixen en la societat al destinar-se a finançar els programes d’acció social i cultural de la Fundació Bancaixa.