El Mont de Pietat de la Fundació Bancaixa va ser fundat el 12 de maig de 1878 per la Reial Societat Econòmica d’Amics del País, gràcies a l’impuls de l’humanista Juan Navarro Reverter i al suport d’altres intel·lectuals de l’època com Cirilo Amorós i el Marqués de Campo.

Des del seu origen, la finalitat de la institució és atendre les demandes socials dels que es troben en situació d’exclusió financera, amb la concessió de préstecs pignoratius. En els seus inicis, el Mont de Pietat admetia l’empenyorament de peces de roba, mobles, joies i altres béns. En l’actualitat, l’entitat està focalitzada en les operacions amb joies, però els seus valors segueixen intactes: permetre que totes les persones puguen accedir a una font de finançament immediat i transparent.

Amb una història de quasi 140 anys, el Mont de Pietat de la Fundació Bancaixa fa possible que les persones amb dificultats per optar al finançament tradicional puguen obtindre un préstec immediat i en efectiu mitjançant l’empenyorament de les seues joies. És l’opció idònia quan es necessita un préstec ràpid, però al mateix temps es vol preservar el patrimoni que representen les joies.

Un equip especialitzat de taxadors gemmòlegs atén en les nostres oficines per aconseguir microcrèdits pignoratius sobre or i joies. Una taxació professional i fiable que és la millor garantia per a obtindre un préstec en les millors condicions, sempre amb la possibilitat de recuperar les joies.

Actualment, el Mont de Pietat de la Fundació Bancaixa dóna servei a 12.000 clients, administrant una cartera superior a 25.700 crèdits per un import total de 17,2 milions d’euros. La totalitat dels beneficis generats pel Mont de Pietat es destina a finançar l’activitat social i cultural de la Fundació Bancaixa (www.fundacionbancaja.es).

Historia del Monte de Piedad - Valencia
Rótulo Monte de Piedad Valencia